enter-article שיש - מדריך קצר - מרכז שיש ארצי - כל מה שרציתם וחיפשתם על שיש
עבודות שיש » מאמרים וחדשות » שיש - מדריך קצר

שיש - מדריך קצר


לא קשה להבין שיש הוא סמל של יוקרה, אבל גם בתוכו יש דרגים של יוקרה ואלמנטים שונים שמשפיעים על המראה ועל הסוג שלו

שיש
שיש הוא אבן גיר אשר עברה התמרה כתוצאה מחום או מלחץ שנוצר במעמקי כדור הארץ. התקן האמריקאי מגדיר שיש באופן הבא: שיש הינו סלע גבישי שנוצר מאחד משלושת המינראלים קלציט, דולומיט וסרפנטין.

אבל השיש פופולארי מאוד בישראל, כמעט בכל בית ניתן למצוא רצפות שיש, דלפקי שיש במטבחים ושיש בחדר האמבטיה. נתון שרובכם אולי לא יודעים הוא שמרבית השיש בישראל אינו שיש אמיתי (על פי ההגדרה העולמית) אלא מדומה.

מקור השיש האמיתי הוא ממדינות כמו אפריקה, ספרד, טורקיה וארה"ב בעוד מקור השיש המדומה במחצבות ארץ ישראל (חברון, כרמיאל, כפר גלעדי ובגליל) וההוא מורכב  מסלעים מלוטשים (גיר, גרניט וקוורץ).


סוגי השיש הנפוצים כיום בארץ

שיש גרניט - הגרניט (אבן השחם) היא סלע קשה שיש בו מעט מאוד נקבוביות. צבעה של הגרניט הוא לרוב ורדרד־אפור, אך יש גם סוגי גרניט בגוונים שונים של ורוד ואפור וכן בצבעים אדום, שחור ולבן. 

גרניט היא אחת האבנים הפופולאריות והנפוצות ביותר בארץ, אחד הגורמים לכך הוא מגוון הצבעים הרחב והמחיר.

שיש אבן קיסר - שיש קיסר מורכב מ-93% אבן קוורץ. זוהי אבן חזקה ועמידה מאוד אך בא בעת גמישה. היא עמידה מאוד כנגד כתמים, סדקים ושברים דבר ההופך אותה לאחת האבנים המושלמות לחדר האמבטיה, למטבח ולרצפות. בארץ נמכרת האבן באמצעות מפיצים מורשים.

אבן טבעית - אבנים אלו לא מעובדות, אנו מקבלים את תוצרת הטבע הישר למטבח, המקלחת או חדר המדרגות שלנו. אחד הייתרונות הוא מגוון הטקסטורות שיש לאבן הטבעית להציע, יופי טבעי ללא מגע יד אדם. ייתרון נוסף לאבן הטבעית היא עמידות גבוהה מאוד בהשוואה לאבנים תעשייתיות. האבנים הנפוצות ביותר כיום הן:
  • עצמון - אבן מסוג דולמית בעלת גוונים ירוקים וצהובים, אבן עמידה וקשיחה מאוד אשר לא דורשת אחזקה מיוחדת.
  • הוליסטון - אבן גיר בעלת גווני קרם, אפור ולבן. מרקם האבן מיוחד במינו ומעניק מראה יוקרתי. מקורן של אבני ההוליסטון ממחצבות באזור החברון.
  • אבן מצפה - אבן עמידה בעלת המגיעה מאזור מצפה רמון. ניתן להשיג את האבן בשלושה גוונים: לבן, צהוב ואפור.
  • אבן שיש חברון - אבן מרשימה במיוחד המגיעה איך לא,  מאזור החברון, גווניה אפורים וורודים. אבן "מפונקת" המצריכה טיפול וליטוש תקופתיים.
  • אבן סלייב - אבן פראית המגיעה מאזור ירושלים, גווניה הם אדומים וצהובים והיא מעניקה מראה גס ועתיק. כיום ניתן להשיגה בגדלים ענקיים המאפשרים להרכיב משטחי ריצוף (פנים וחוץ) עם מספר מצומצם של משטחים.

אוניקס - אבן חן ממשפחת הקוורץ כאשר האפיון העיקרי שלה הוא רצועות ועורקים בגוונים שונים. ניתן למצוא את אבני האוניקס בשלל צבעים וצורות מרהיבות. אבן האוניקס נפוצה בעיקר במשטחי עבודה למטבחים. היא עמידה ולא דורשת אחזקה מסובכת.


עוד באותו נושא

שיש גרניט – כל מה שאנחנו מבקשים

שיש גרניט – כל מה שאנחנו מבקשים

שיש גרניט מופק מהסלע הנפוץ ביותר בישראל וממנו מייצרים סוגים שונים של שיש איכותי ומעוצב לבית ולמשרד   ישנם מספר סוגי שיש ביניהם אבן קיסר...

חיפוי קירות שיש – כל מה שצריך לדעת

חיפוי קירות שיש – כל מה שצריך לדעת

אבן שיש מהווה פתרון מושלם לצרכי חיפוי שכן השיש עמיד לאורך זמן, קל לתחזוקה, לא דורש טיפול ייחודי והכי חשוב מקנה מראה יוקרתי לכל בית. אדריכלים...

מחירון שיש מטבחים

מחירון שיש מטבחים

כשמיכלאנג'לו פיסל את דוד, היו לו פטרונים שקנו עבורו את ששת הטונים של שיש שנדרשו לו לבנייה. למי שצריך לממן את השיש שלו בעצמו, חשוב להכיר את...

מחירון שיש למטבח – למטבח ייחודי ומרשים במיוחד

מחירון שיש למטבח – למטבח ייחודי ומרשים במיוחד

המטבח הינו אחד מהחדרים החשובים בבית בו אנו מבלים זמן רב ולכן רצוי וגם ניתן להפוך אותו לייחודי, מרשים ויפייפה עם מבחר סוגי שיש למטבחהמטבח הינו...

רצפת שיש - ככה הופכים את הבית למוזיאון

רצפת שיש - ככה הופכים את הבית למוזיאון

מקובל לחשוב כי מרצפות שיש המיובאות מאירופה מקבלות תו תקן של איכות ביחס למרצפות שיש המיובאות מסין. אך מדובר בהנחה מוטעית, שכן השיש הוא...

string(27) "categoryעבודות שיש"